torstai 20. elokuuta 2015

VPK35 - öhh!

Mustion linna 19.8.-20.8.2015

SUCCES -mallilla pukkaa raporttia ekasta VPK35-valmennuksesta, öhh.

Simple - Yksikertaistin Mustioon tulon - moottorielle ja Lohjan kautta perille! Olisi kannattanut mennä oikean moottoritien kautta eikä koukata Hyvinkään kautta.

Unexpected -Vink, vinks MIF! Voisitte erottautua muista valmennusfirmoista ja yllättää meidät hyödyntämällä Mustion linnan tai kulloisenkin koulutuspaikan ympäristöä perinteisen kokousistumisen sijasta. Mikä olisikaan ihanampaa kuin istua linnan pihan nurtsilla auringonpaisteessa.

Concrete - Tältä reissulta lähtee mukaan töihin monta uutta ajatusta sekä konkreettista toteutettavaa. Olemme parhaillaan Vantaan Energialla uudistamassa työkulttuuriamme muuttamalla työympäristömme monitoimitilaksi
. Tämä on suuri muutos omista työhuoneista paikattomaan työpisteeseen. Kuten aina, osa porukka on tulevasta muutoksesta innoissaan ja osa taas haluaisi ylläpitää tutut ja turvalliset toimintamallit. Sen sijaan, että viestimme uudesta työkulttuurista yleviä "johdon tavoitteita", yksinkertainen tavoite voisi upota paljon paremmin Hannele Koivusta lainaten "jos sinulla on ajatus ja minulla on ajatus, ja me vaihdamme nämä ajatukset keskenämme, kummallakin on sen jälkeen kaksi ajatusta."

Credible - Trafin strategiamatkakirja ja matkaoppaat sekä Postin strategialautapeli, juuri tällaisista käytännön caseista saa ihania uusia ajatuksia sekä uskoa ja uskallusta tehdä asioita toisin. Yhtä lailla voisimme jakaa caseja, joissa asiat eivät menneet kuin Strömsössä. Niistäkin oppii.

Emotional - Pari tippaa tuli silmäkulmaan, kun polvi otti lähikosketuksen maaperän kanssa ja veri valui pohjetta pitkin. Bonuksena vielä rikkoutunut iPhonen lasi. Olisi pitänyt mennä opastetulle linnan kierrokselle eikä omille reissuille. Jälkiviisautta.

Stories - Pitkien valmennusten parasta antia ovat ilman muuta uudet tuttavuudet. Monessa verkostossa mukana olevana  ja pikiä valmennuksia käyneenä ensivaikutelmani on, että VPK35:ssa on mukavan avoin fiilis. Porukka uskaltaa osallistua ja minusta vähintään yhtä tärkeää on myös, että annetaan toisillemme tilaa keskusteluissa. Jokainen kantaa vastuun tietoisesta läsnäolostaan, eiks niin?

2 kommenttia:

  1. Hyvin sovelsit Succes-mallia heti käytännössä! Hauska kirjoitus, hyvä Mervi!

    VastaaPoista
  2. Hienosti kiteytit päivien antimet ja fiilikset! Paikattoman työpisteeseen itsekin hypänneenä voin kertoa, että nopeasti siihen tottuu ja mukavasti saa vaihtelua arkeen ;)

    VastaaPoista